Časté otázky

Stretnutie (rokovanie) s advokátom je možné dohodnúť si telefonicky na t.č. 0903 642 609 alebo e-mailom na r.grell@seznam.cz alebo prostredníctvom webového formulára. Následne advokát oznámi klientovi termín a miesto stretnutia (rokovania), prípadne ďalšie informácie.

Na rokovanie by mal klient priniesť všetky doklady, ktoré má ohľadom predmetnej právnej veci k dispozícií (napr. zmluvy, rozhodnutia príslušných orgánov a iné listiny), aby advokát mohol tieto doklady posúdiť, zaujať k nim stanovisko a následne navrhnúť ďalší postup. Ak klient doklady k dispozícií nemá avšak advokát určí, že sú potrebné na riadne vybavenie právnej veci, tak ich klient môže zabezpečiť aj neskôr podľa inštrukcií advokáta, a to napr. vyžiadaním zo súdu, katastra nehnuteľností alebo iných orgánov, prípadne ich môže zabezpečiť aj advokát v mene klienta na základe udeleného plnomocenstva.

Odmena advokáta sa určuje na základe dohody medzi advokátom a klientom (tzv. zmluvná odmena), pričom ak nedôjde k dohode, na určenie odmeny advokáta sa použijú ustanovenia Vyhlášky MS SR č. 655/2004 Z. z. o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb v znení neskorších predpisov o tarifnej odmene (tzv. tarifná odmena). Bližšie informácie o odmene advokáta vrátane spôsobu jej úhrady sa nachádzajú
v časti Cenník.

Úkony právnej služby sú uvedené vo Vyhláške MS SR č. 655/2004 Z. z. o odmenách a náhradách advokátov za poskytovanie právnych služieb v znení neskorších predpisov (ďalej len „vyhláška“). Za úkon právnej služby sa podľa vyhlášky považuje napr. prevzatie a príprava zastúpenia vrátane prvej porady s klientom, ak sa klient dohodne s advokátom na zastupovaní v predmetnej právnej veci. Za úkon právnej služby sa ďalej podľa vyhlášky považuje napr. vypracovanie zmluvy či inej listiny o právnom úkone, vypracovanie žaloby alebo iného podania na súd alebo iný orgán, vypracovanie právneho stanoviska, predžalobná výzva, rokovanie s klientom (konzultácia), účasť na konaní pred súdom či iným orgánom a pod.